Deci, din cauza lui datorită…


Noaptebunacopii's Blog

Pentru că ofurile mele lingvistice sunt departe de a se fi sfârşit, din păcate, îmi continui seria de manifeste antischilodire a limbii române.
De câte ori n-aţi auzit:

Accidentul s-a produs datorităcondiţiilor meteo nefavorabile.”

sau

Datorită lipsei de bani, nu se mai construieşte nimic”?

De prea multe ori.
Şi este total greşit.

Datorită” – prepoziţie care cere cazul Dativ al părţii de vorbire pe care o însoţeşte (substantiv, pronume) – se foloseşte atunci când acţiunea a putut avea loc mulţumită „intervenţiei de bine” a cuiva, când efectul este unul bun. Sau, altfel spus, atunci când poate fi înlocuit cu „mulţumită„, „graţie„.

Ex. :
Datorită Mariei, am reuşit să terminăm lucrarea la timp.
datorită=mulţumită=graţie
Mulţumită Mariei, am reuşit să terminăm lucrarea la timp.
Graţie Mariei, am reuşit să terminăm lucrarea la timp.

Din cauza” – locuţiune prepoziţională care cere…

Vezi articol original 199 de cuvinte mai mult

Lasă un răspuns

